Single's day - praznik onlajn kupovine

Od proslave slobodnog emotivnog statusa do dana koji beleži najveći promet u celom svetu

Nedelja 04. nov 2018.

cover image

Kada već prava ljubav nije na prodaju, sve ostalo jeste! Moderan stil života uporno nameće potrebu za konstantnom nabavkom nečeg novog. Većina populacije na čitavoj globalnoj mapi i slobodno i radno vreme koristi za kupovinu preko interneta. Šta kupiti je postalo važnije pitanje od onih zaista esencijalnih potreba.

Black Friday 2018 je 23. novembra. Nastavak povoljne kupovine je 26. novembra kada je Cyber Monday. Pogađate, Amerika je osmislila šoping groznicu koja je zarazila ceo svet. Da li ste znali da postoji još jedan važan dan u onlajn kupovini? Iz ugla prodavaca, najvažniji. Single's Day je svake godine 11. novembra i predstavlja kineski odgovor na američki način kupovine. Tog dana, sniženja idu i do fantastičnih 95%.

Obeležavanje ovog datuma je bilo povezano sa emotivnim statusom. Samo u početku. Ubrzo je gigant Alibaba osmislio sjajan projekat. Putem svog sajta za maloprodaju - AliExpress je započeo novu eru kupovine. Prvi put je organizovan 2009. godine i odmah je osvojio titulu "najveći šoping događaj na svetu".

Prošle godine se za 24 sata samo na Alibaba kanalima prodaje "obrnulo" neverovatnih 25.4 milijarde dolara. Nakon što je sabran promet sa svih velikih kineskih sajtova, zvanična statistika je objavila da se 11. novembra potrošilo ukupno 44.5 milijardi dolara. Alipay, aplikacija za plaćanje na Alibaba sajtovima je obrađivala 256.000 transakcija u sekundi. Cainiao, servis za isporuku je poslao skoro 700 miliona paketa. Prošlogodišnji Black Friday i Cyber Monday su ukupno imali promet i iznosu od 11.6 milijardi dolara. Brojevi govore više od reči.


Singles' Day, u originalu Guanggun Jie su osmislila četiri studenta u želji da obeleže kraj studiranja i slobodan život. Namerno su odabrali datum 11.11. jer broj jedan asocira na singl status. Ideja je verovatno potekla iz bunta prema praznicima koji su namenjeni parovima. Zanimljivo je da se 11.11.2011. u Pekingu venčalo čak 4.000 parova.

U Kini se ovaj praznik obeležava i izvan šoping zone. Ceo dan je u znaku proslave. Barovi organizuju karaoke žurke, a restorani nude poseban meni za jednu osobu. Prvobitno su samo muškarci slavili ali danas su i dame jednako zastupljene.

Spektakl zvani Single's Day još uvek nije pozicioniran među državne praznike u Kini. Dokle god se troši novac, trgovci verovatno ne žale previše za statusom. Na dan kada je baš sve što može da se kupi na popustu, formalnosti su manje važne.