Single's day - празник онлајн куповине

Од прославе слободног емотивног статуса до дана који бележи највећи промет у целом свету

Недеља 04. нов 2018.

cover image

Када већ права љубав није на продају, све остало јесте! Модеран стил живота упорно намеће потребу за константном набавком нечег новог. Већина популације на читавој глобалној мапи и слободно и радно време користи за куповину преко интернета. Шта купити је постало важније питање од оних заиста есенцијалних потреба.

Black Friday 2018 је 23. новембра. Наставак повољне куповине је 26. новембра када је Cyber Monday. Погађате, Америка је осмислила шопинг грозницу која је заразила цео свет. Да ли сте знали да постоји још један важан дан у онлајн куповини? Из угла продаваца, најважнији. Single's Day је сваке године 11. новембра и представља кинески одговор на амерички начин куповине. Тог дана, снижења иду и до фантастичних 95%.

Обележавање овог датума је било повезано са емотивним статусом. Само у почетку. Убрзо је гигант Alibaba осмислио сјајан пројекат. Путем свог сајта за малопродају - AliExpress је започео нову еру куповине. Први пут је организован 2009. године и одмах је освојио титулу "највећи шопинг догађај на свету".

Прошле године се за 24 сата само на Alibaba каналима продаје "обрнуло" невероватних 25.4 милијарде долара. Након што је сабран промет са свих великих кинеских сајтова, званична статистика је објавила да се 11. новембра потрошило укупно 44.5 милијарди долара. Alipay, апликација за плаћање на Alibaba сајтовима је обрађивала 256.000 трансакција у секунди. Cainiao, сервис за испоруку је послао скоро 700 милиона пакета. Прошлогодишњи Black Friday и Cyber Monday су укупно имали промет и износу од 11.6 милијарди долара. Бројеви говоре више од речи.


Singles' Day, у оригиналу Guanggun Jie су осмислила четири студента у жељи да обележе крај студирања и слободан живот. Намерно су одабрали датум 11.11. јер број један асоцира на сингл статус. Идеја је вероватно потекла из бунта према празницима који су намењени паровима. Занимљиво је да се 11.11.2011. у Пекингу венчало чак 4.000 парова.

У Кини се овај празник обележава и изван шопинг зоне. Цео дан је у знаку прославе. Барови организују караоке журке, а ресторани нуде посебан мени за једну особу. Првобитно су само мушкарци славили али данас су и даме једнако заступљене.

Спектакл звани Single's Day још увек није позициониран међу државне празнике у Кини. Докле год се троши новац, трговци вероватно не жале превише за статусом. На дан када је баш све што може да се купи на попусту, формалности су мање важне.