Dorćolsko narodno pozorište

cover image

Osnivač pozorišta je Filip Gajić. Srpski reditelj, pisac i glumac je prodao svoj automobil, a novac uložio u adaptaciju stare kuće u kojoj se nalazi pozorište. Svesrdnu pomoć je pružila glumica Jana Milosavljević. Dorćolsko narodno pozorište čine dve scene - Kosmodrom i Manufaktura. Ovo mesto je namenjeno ljudima sa specifičnim senzibilitetom, iskrene zaljubljenike u pozorište koji cene umetnost više nego estetiku i marketing. Zahvaljujući filmskom radiku Miloradu Kalanju, pozorište je dobilo mnoštvo scenskih rekvizita i nameštaja. Kada je komšiluk saznao da se ovde otvara kulturno-umetnička ustanova, počeli su da donacijama u vidu stvari koje su oplemenile enterijer.

Istorijat kuće u kojoj se nalazi nezavisno pozorište se ne poznaje precizno. Sigurno je da su ovde nekada živeli Jeverji. Po jednoj verziji, proizvodili su sapun, a po drugoj su pravili grnčariju.

Idejni tvorci pozorišta imaju želju da Dorćolsko narodno pozorište ostane jasno profilisano, prvenstveno kao pozorišna scena. Odbijaju bilo kakav kompromis - čista umetnost je jedino prihvatljiva.

Osnivač pozorišta je Filip Gajić. Srpski reditelj, pisac i glumac je prodao svoj automobil, a novac uložio u adaptaciju stare kuće u kojoj se nalazi pozorište. Svesrdnu pomoć je pružila glumica Jana Milosavljević. Dorćolsko narodno pozorište čine dve scene - Kosmodrom i Manufaktura. Ovo mesto je namenjeno ljudima sa specifičnim senzibilitetom, iskrene zaljubljenike u pozorište koji cene umetnost više nego estetiku i marketing. Zahvaljujući filmskom radiku Miloradu Kalanju, pozorište je dobilo mnoštvo scenskih rekvizita i nameštaja. Kada je komšiluk saznao da se ovde otvara kulturno-umetnička ustanova, počeli su da donacijama u vidu stvari koje su oplemenile enterijer.

Istorijat kuće u kojoj se nalazi nezavisno pozorište se ne poznaje precizno. Sigurno je da su ovde nekada živeli Jeverji. Po jednoj verziji, proizvodili su sapun, a po drugoj su pravili grnčariju.

Idejni tvorci pozorišta imaju želju da Dorćolsko narodno pozorište ostane jasno profilisano, prvenstveno kao pozorišna scena. Odbijaju bilo kakav kompromis - čista umetnost je jedino prihvatljiva.